Ben jij ook zo nieuwsgierig naar de reis van onze producten?
Hoe komen onze producten van de plantages naar onze klant? Daar vertellen we je in deze blog meer over. We hadden contact met Bill Wheaton, de directeur van Premier Logistics. Dit bedrijf regelt alles rondom de lucht transport van onze producten uit Florida.
1. Kunt u ons meer vertellen over het bedrijf?
Premier Logistics is een internationale expediteur gevestigd in Orlando, Florida. We zijn opgericht op 10 februari 1992. Door de jaren heen hebben we verschillende diensten aangeboden, zoals import douane-expeditie, verzending van droge lading, douane-entrepot, beheer van de Orlando International Airport Foreign Trade Zone, klimaat gecontroleerde opslag, lokale bezorgdiensten en verschillende andere ondersteunende diensten. Maar onze belangrijkste prioriteit was en is altijd het transport van decoratiegroen geweest. In feite hebben we de afgelopen jaren al onze andere activiteiten teruggeschroefd om ons te concentreren op onze unieke passie, namelijk de internationale verzending van decoratiegroen vanuit Florida.
We hebben zeer nauwe relaties opgebouwd met alle leveranciers van snijgroen in centraal Florida. We hebben tijd doorgebracht op de farms om te helpen bij het snijden en verpakken van varens, zodat we alle moeite die nodig is om één enkele doos met varens te produceren, kunnen ervaren en volledig begrijpen. Deze ervaringen hebben ons in staat gesteld om bij de luchtvaartmaatschappijen en hun verkopers echt te benadrukken hoe belangrijk het is om de koelketen te behouden tijdens de reis van de plantage tot aan uw deur.
2. Waar staat uw bedrijf voor?
Ons bedrijf staat voor eerlijkheid, integriteit en professionaliteit.
Ik ben van mening dat alle werknemers enthousiast moeten zijn om aan het werk te kunnen gaan en we proberen van de werkplek een meer familie gerichte omgeving te maken waar onze medewerkers echt graag tijd aan besteden in plaats van alleen een baan.
De meeste van onze huidige medewerkers werken al meer dan 20 jaar bij ons en het is mijn doel om ervoor te zorgen dat ze hier tot met hun pensioen blijven werken.
Op sociaal vlak steunen we verschillende goede doelen zoals de American Cancer Foundation, Save our Lakes, American Society for the Prevention of Cruelty to Animals, The Humane Society en New Beginnings women’s outreach
3. Wat gebeurt er met onze producten op het eerste moment dat u erbij betrokken bent?
Elke week krijgen we bericht van de leveranciers van de WBE groep over de bestelling voor de komende week. De leverancier laat ons weten hoeveel dozen ze willen verzenden, evenals de afmetingen van elke doos. Daarnaast laat de leverancier ons ook weten op welke dag hun bestelling kan worden afgehaald.
Wij voegen vervolgens alle bestellingen van de leveranciers samen op een of meer luchtvracht facturen en bepalen hoeveel lucht ruimte we nodig hebben. We beslissen welke luchtvaartmaatschappij het meest geschikt is voor deze zending. We sturen deze partij dan een boekingsverzoek waarin we de juiste hoeveelheid ruimte reserveren. Zodra we een bevestiging van het boekingsverzoek hebben ontvangen, produceren we een “ophaal” -document. We brengen de leverancier op de hoogte van de vluchtroute, de ophaaldag en het factuurnummer van de luchtvaartmaatschappij. Deze informatie gebruiken zij om verzendlabels te produceren voor elke individuele doos. Gedurende de week kunnen de leveranciers hun bestellingen aanvullen en wijzigen.
Zodra alle bestellingen zijn afgerond, meestal een dag of twee voor vertrek, geven we onze chauffeur kopieën van de laatste afhaalopdrachten, zodat hij zijn afhalingen en leveringen kan plannen.
Onze chauffeur, Santo, rijdt voor ons sinds de dag dat we in 1992 zijn begonnen. Hij haalt de varens vaak midden in de nacht op. Hij wordt door letterlijk iedereen in deze sector zeer gerespecteerd en heeft sleutels van alle koelcellen van onze leveranciers zodat hij altijd kan afhalen.
Santo haalt, met onze 53-inch koeltrailer, de bestellingen bij de leveranciers op. Hij telt de dozen om ervoor te zorgen dat het overeenkomt met zijn papierwerk. Vervolgens onderzoekt hij elk pallet en noteert de temperaturen. Zodra alle benodigde stukken zijn geregistreerd, gaat hij naar de betreffende luchthaven om af te leveren.
Zodra hij op de luchthaven is aangekomen en zich weer bij de dokdeuren bevindt, zal hij zijn papieren aan het personeel van de luchtvaartmaatschappij geven om de boeking te verifiëren en door te gaan met het lossen. Elke pallet wordt van de vrachtwagen gehaald, gewogen, geröntgend en vervolgens onmiddellijk in de koelcel van de luchtvaartmaatschappij geplaatst, totdat ze klaar zijn om de vliegtuigplaten van het vliegtuig op te bouwen. Onze chauffeur blijft bij de vrachtloods totdat alles verwerkt is om ervoor te zorgen dat het product nooit buiten blijft en wordt blootgesteld aan hitte of zonlicht.
Zodra we het werkelijke gewicht van het product hebben ontvangen, maken we de definitieve Airway-Bill op en voeren we alle informatie in de export database van de Verenigde Staten in. De luchtvracht factuur, de handelsfactuur van de leverancier en het fytosanitair certificaat, afgegeven door het Amerikaanse ministerie van landbouw, worden vervolgens naar de WBE groep en hun Inklaringsagent gestuurd om alle partijen op de hoogte te stellen van de verwachte aankomst details van de zending.
4. Hoe lang werkt u al samen met de WBE Groep?
We werken samen sinds de dag dat we in 1992 begonnen, in feite was onze allereerste verzending ooit naar WBE! Ik kan het me herinneren alsof het gisteren was !!
5. Wat zijn volgens jou de voordelen van de WBE Groep?
Na bijna 30 jaar met de WBE groep te hebben gewerkt, kan ik u vertellen dat de voordelen vanuit mijn perspectief talrijk zijn. De WBE Groep is loyaal aan de leveranciers en verkopers zoals ikzelf. Deze loyaliteit moedigt de leveranciers aan om hun allerbeste producten te verzenden en geeft onze organisatie energie om het meest efficiënte en meest kosteneffectieve beschikbare transportmiddel te vinden. Volume, de WBE Groep is altijd een leider geweest in de hoeveelheid producten die vanuit Florida worden verzonden, dit moedigt de leveranciers en verkopers zoals wij verder aan om hun uiterste best te doen om het allerbeste te verzenden en het allerbeste transport te vinden om deze toewijding te belonen.
De juiste mensen op de juiste plaatsen, de WBE groep werkt als een geoliede machine, ongeacht van welke afdeling in het bedrijf je een antwoord nodig hebt, je kunt erop vertrouwen dat je te maken krijgt met een professional die de antwoorden heeft die je nodig hebt. Ik heb WBE in de loop der jaren verschillende keren bezocht en ben altijd onder de indruk geweest van de gelukkige en positieve sfeer in de hele organisatie, elk bedrijf is zo goed als zijn werknemers, ze zijn de grootste troef van elk bedrijf… .. Uiteraard heeft de WBE groep de juiste mensen in huis, de juiste plaatsen. Leiderschap, alle grote bedrijven hebben een sterke leider nodig en ik denk niet dat ik ooit iemand heb ontmoet die meer gedreven en gepassioneerd is over de Snijgroen handel dan Peter Baak, hij is een persoon die echt houdt van wat hij doet en zijn energie beïnvloedt de hele organisatie .
6. Wat is uw rol binnen het bedrijf?
Mijn officiële functie bij Premier Logistics is President, maar mijn rol binnen het bedrijf is om te doen wat er gedaan moet worden, zoals het verwerken van zendingen, boekhouding en het besturen van een vrachtwagen om te helpen bij het ophalen van producten wanneer dat nodig is.
7. Hoe ziet jouw dag eruit?
Een typische dag voor mij zou zijn om ’s ochtends meteen e-mails te checken wanneer ik wakker word om te kijken of er problemen zijn die’ s nachts zijn ontstaan en om me voor te bereiden op de mogelijke problemen zodra ik elke ochtend om 08.00 uur op kantoor ben. Bij aankomst op kantoor reageer ik op alle e-mails die ’s nachts waren gemarkeerd en zit ik samen met onze ops-medewerkers om alle boekingen, hun huidige status te bespreken. We zijn altijd op zoek naar efficiënter en kosteneffectieve vervoer en ik zal contact opnemen met de verschillende luchtvaartmaatschappijen om hun schema’s en huidige tarieven te bespreken om te zien of er mogelijk betere kansen zijn dan we momenteel hebben. Naleving van de TSA-vereisten en het assisteren van TSA-inspecteurs bij de controle van onze verzending documenten die ze willekeurig hebben geselecteerd voor nalevingscontrole. Als alles operationeel soepel verloopt, wordt een groot deel van mijn dag besteed aan de gebruikelijke dagelijkse taak van het runnen van een bedrijf zoals verzekeringen, personeelszaken, boekhouding, onderhoud van apparatuur en het verzorgen van elk probleem dat zich op dag kan voordoen.